Az elektronikus levelezés egyik elkerülhetetlen ugyanakkor bosszantó problémája a SPAM (kéretlen levelek) e-mailek tömeges előfordulása. Ez magán levezésnél is kimondottan bosszantó, ám céges e-mail fiókjaink tárhelyét nem szeretnénk kéretlen levelek tömkelegével elárasztani. Ez nemcsak zavaró, de értékes időt is elvesz, mikor ki kell szűrnünk a fontos leveleket a sok SPAM közül.

A webmailen is van lehetőség a SPAM tartalmú levelek megjelölésére. A webmail felületen bejelentkezve a felső menüsorban a törlés gomb mellett megtalálható egy Megjelölés levélszemétként gomb. Amennyiben kéretlen levelet (SPAM üzenetet) kap, úgy a gomb használatával jelölje meg. Ennek segítségével tudja tanítani a rendszert, hogy mi az, amit nem kíván megkapni. Az így megjelölt leveleket a rendszer a kéretlen levelek mappába gyűjti. Amennyiben mégis szeretne ilyen levelet kapni, úgy abból a mappából kell visszaállítani a levelet, a Not Junk gombra való kattintással.
Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogyan lehet a SPAM szűrést hatékonyan beállítani.

SPAM szűrés – Microsoft Outlookban

  • Kattintson az Outlook-ban az „Eszközök” menü –> „Szabályok és értesítések…” menüpontjára
  • A felugró ablakban kattintson az „Új szabály” gombra
  • „Szabály létrehozása sablon alapján” választása
  • Az „1. lépés: Sablon kiválasztása” ablakban válassza „A tárgyban adott szavakat tartalmazó üzenetek áthelyezése egy mappába” lehetőséget
  • A „2. lépés: A szabályleírás szerkesztése” ablakban
  • Kattintson először az adott szó feliratra –> írd be: *SPAM*, majd nyomd meg a „Hozzáadás” gombot, majd „Ok”
  • Kattintson a megadott feliratra –> válassza ki azt a mappát, ahova át kíván helyezni kéretlen leveleket (pl. Törölt elemek)
  • „Tovább”, „Tovább”, „Tovább”, „Befejezés”

SPAM szűrés – Thunderbirdben

A Thunderbird levelezőprogram beépített SPAM szűrőt is tartalmaz, ezt a következőképp tudja bekapcsolni:

  • „Eszközök” menü „Postafiókok beállításai”
  • Kattintson a beállított postafiók „Levélszemét” almenüjére
  • „Adaptív levélszemétkezelés…” legyen be-ix-elve
  • „Ne jelölje meg levélszemétként” legyen be-ix-elve
  • „Szolgáltató levélszemétszűrőjének elfogadása” legyen be-ix-elve, „SpamAssasin” kiválasztva
  • „Új levélszemét áthelyezése” legyen be-ix-elve, alatta választható mappa, maradhat az alapbeállításon („Szemét”)
  • „A levélszemétként megjelölt üzenetek törlése” legyen be-ix-elve
  • „OK”

A Thunderbird levelezőprogramban létrehozhatóak úgynevezett szűrési szabályok, melyek segítségével megoldható a nem kívánt levelek eltávolítása.

  • Kattints az „Eszközök” menü –> „Üzenetszűrők…” menüpontjára
  • Itt kattintson az „Új…” gombra
  • „Szűrő neve:” SPAM
  • Válassza a „következők bármelyike illeszkedjen” lehetőséget
  • A beállítás a következő legyen:
  • Tárgy –> tartalmazza –> *SPAM*
  • Válassza ki az elvégzendő műveletet pl.: „Üzenet áthelyezése”, majd válasszon hozzá egy mappát (pl. Szemét), „OK”

A „Futtatás most” gombbal ki is tudja próbálni a frissen létrehozott szűrőt.

SPAM szűrés – Outlook Expressben

  • Kattintson az Outlook Express-ben az „Eszközök” menü –> „Üzenetszabályok/Levelezés” menüpontjára
  • A felugró ablakban:
  • „Szabály létrehozása sablon alapján” választása
  • Az „1. lépés: Jelöld ki a szabályhoz tartozó feltételeket”
    • Pipálja ki a „Ha a Tárgy sor megadott szavakat tartalmaz” lehetőséget
  • A „2. lépés: Jelöld ki a szabályokhoz tartozó műveleteket”
    • Pipálja ki az „Áthelyezés a következő mappába” lehetőséget
  • A „3. lépés: A szabály leírása”
    • Kattintson a „megadott szavakat tartalmaz” feliratra –> írd be *SPAM*, majd Hozzáadás
    • Kattintson a „mappa” feliratra és válassza ki, ahova át kívánja helyezni a kéretlen leveleket (pl. Törölt elemek)
  • „OK”, OK.”